Skip to main content

A. ROLAND HOLST
COLLEGE

1.200
150
MAVO/HAVO/VWO
Dalton (in oprichting)/Quest ‘21
Begaafdheidsprofielschool WON Akademie
Hilversum
  • Alle filters

    KOFFIE OF THEE?

    Wil je liever eerst eens komen kennismaken voordat je op één van onze vacatures reageert? Bij de

    Gooise Scholen Federatie begrijpen we dat de overstap naar een nieuwe werkomgeving een grote stap

    kan zijn. Daarom bieden we je de mogelijkheid om eerst eens kennis te komen maken. Kom langs voor

    een kopje koffie (thee mag natuurlijk ook ;)) en ontdek of A. Roland Holst College jouw school is!

    Afspraak maken

    JE EEN 10 VOELEN

    Wij zijn het Adriaan Roland Holst College. De oudste school van Hilversum en daltonschool in oprichting. Dat betekent dat we hier op school ons onderwijs richten op de ontwikkeling van zelfbewuste en zelfbekwame mensen, die een betekenisvolle rol in de samenleving spelen.

    Je een 10 kunnen voelen

    Natuurlijk hoef je je niet de hele dag een 10 te voelen, dat zou ook niet gaan. Soms is een dag een zes en zelfs misschien af en toe een vier. Maar we streven ernaar dat het voor iedere leerling mogelijk is om zich die 10 te voelen. 

    Dat doen wij door “De meest uitdagende school van Hilversum” met eigentijds en vernieuwend dalton onderwijs te zijn! Het A. Roland Holst College is een middelgrote, algemeen bijzondere school voor mavo, havo, vwo, Talent en QUEST ’21. Onze leerlingen krijgen les in twee sfeervolle monumentale gebouwen aan de rand van Hilversum. We dragen in ons onderwijs de kernwaarden van dalton: samenwerking, keuzevrijheid, vrijheid en verantwoordelijkheid, effectiviteit en reflectie. 

    Wat voor de één uitdagend is, is dat voor de ander niet. Daarom hebben wij meerdere onderwijsvormen: Quest ‘21 richt zich op ontwikkeling en uitvoering van vernieuwend onderwijs. Het ‘reguliere’ onderwijs richt zich op de ontwikkeling en uitvoering van eigentijds onderwijs. Talent is er speciaal voor de leerbehoeften van hoogbegaafde kinderen.

    ONZE MISSIE EN VISIE

    Dag in dag uit zijn we bezig met het maken en verbeteren van onderwijs. Dat doen we vanuit het idee dat het leren van onze leerlingen een persoonlijk, actief en sociaal proces is.

    Leren is persoonlijk
    Leerlingen hebben uiteenlopende talenten en ondersteuningsbehoeften. Daarom bieden we meerdere onderwijsvormen en maken we verschil tussen leerlingen. Zo helpen we ze hun eigen talenten en interesses te ontwikkelen en vergroten. Ook worden ze hierdoor zelfstandiger.

    Leren is sociaal
    Leren doe je niet alleen, maar in gezamenlijkheid. Je leert samenwerken en met anderen omgaan, rekening houden met elkaar. Dat is belangrijk voor de persoonsvorming van onze leerlingen. Daarbij leren we ze verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf, de ander en de wereld.

    Leren is actief
    Leren gaat niet vanzelf, het kost moeite. Leerlingen hebben een actieve werkhouding nodig. Daarom gebruiken we motiverende, activerende en uitdagende werkvormen om de leerdoelen te bereiken. Zo ontwikkelen de leerlingen zich met aandacht en plezier op weg naar hun diploma.

    Onze visie hebben we uitgewerkt in verschillende onderwijsconcepten. Allereerst hebben we ons daltononderwijs voor mavo-, havo- en vwo. Daarnaast hebben we QUEST ’21 en Talent. Ook hebben we sportklassen. Zo bieden we elke leerling uit de regio met een vmbo T-advies en hoger een opleiding die bij hem of haar past.

    WERKOMGEVING

    Als docent op het A. Roland Holst College ben je nauw betrokken bij de leerlingen en de school. Je werkt in een onderwijskundig team dat meerdere jaren lesgeeft aan dezelfde groep leerlingen. Hierdoor leer je de leerlingen goed kennen. Meestal ben je naast docent ook mentor en/of coach.

    Samen met collega’s werk je continu aan beter onderwijs. In teamverband gaat het om het welzijn van de leerlingen en onderwijsontwikkeling in het algemeen; in sectieverband om de leerinhoud op vakniveau. Daarnaast ben je meestal lid van een of meer specifieke werkgroepen.